FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

fredag 6 april 2018

Månadsrapport mars

Här kommer en något försenad månadsrapport.

Skrammel om handelskrig har präglat mars månad (och även början på april). Börserna vet inte vilken riktning de ska ta. Jag tror att även Trump inser att det finns för mycket att förlora på att dra detta för långt...

Nyspar blev 20 000 kr.

Min korta position på Avanza har varit lyckosam, bolaget har haft nedåtgående trend nästan hela månaden.
Apropå nischbank så har vi börjat köpa aktier i Collector Bank. De har straffats hårt av marknaden, jag har egentligen svårt att sägavarför. När Styrelseordföranden Lena Apler nyligen ökade med 20 000 aktier för över miljonen kunde inte vi inte hålla oss längre utan tryckte på köp-knappen. Ska bli intressant att se hur det går!

Har också i avsaknad av SAS-preffarna tagit rygg på  bloggaren Defensiven och köpt en ny preff med bra r/r: Dundee B. Yield på ca 11% nu. Läs mer om aktien och caset här: http://www.defensiven.com/2018/03/q4-17-fran-dundee.html?m=1

Lite Clas O smög sig in efter raset, tyvärr lite för tidigt. Borde ha påminnt mig och läst mitt inlägg på  temat ”knivfångning” (ett om jag får säga det själv, läsvärt inlägg).

Även ökat lite i Magnolia Bostad

Avyttrat drygt hälften i Catena Media. Ville skala ner risk lite.
Sålde även Vestas Vind, lite för nyckfullt och oförutsägbart (iofs lite floskel eftersom det gäller de flesta bolagen...).

Portföljutveckling: De flesta portföljerna har backat lite som börsen gjort.
Påfyllning med nyspar försvann snabbt in i marknadens ”kvicksand”.
Aktieinvest ISK: 837 tkr
Aktieinvest IPS: 58 tkr
Avanza KF: 755 tkr
Avanza PF1: 116 tkr
Avanza PF2: 117 tkr
Nordnet KF: 366 tkr
Nordnet AD: 83 tkr
Summa: 2,32 mkr (stampar vidare här...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar