FAM OBEROENDE

FAM OBEROENDE
-

måndag 8 februari 2016

Det torra krutet...

Idag visade börsen att "Mr market" mår riktigt dåligt. Det är sällan men ser så kraftiga rörelser på en dag utan någon väldigt tydlig anledning.

Det är nu det är dags att ta fram det torra krutet och omsätta detta i aktier i omgångar. Nedgången kan fortsätta ett bra tag till.

En likvid på 50 000 SEK som har befunnit sig på en Skandiadepå från mitt tidigare liv innan jag var övertygad om att jag kan lika bra som de ekonomiska experterna i slips. Nu fick jag betala för att ta ut dessa pengar (ja ni läste rätt, Skandia anser att jag ska betala en avgift för att ta ut mina egna pengar) men det anser jag att de det är värt.

Det finns många bolag som nu är attraktivt värderade enligt min bevakningslista.

Jag börjar motsägelsefullt nog bli sugen på en svensk storbank som Handelsbanken eller Swedbank med bra direktavkastning. Likaså ytterligare ökningar i Castellum, HM och Telia.

PS: Min chansning i XBrane gick åt skogen, kanske lika bra och kanske ska man någon gång lära sig att hålla sig undan från förhoppningsbolag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar